emmaparmlov.blogg.se

I min blogg kommer ni kunna läsa allt inom mode och skönhet. Jag uppdaterar dagligen med olika tips och trix. Ni får även följa min väg till min stora dröm och förhoppningsvis mitt framtida yrke som stylist och designer. Jag har börjat lite smått men har en lång bit kvar innan mitt mål är nått! Enjoy!

ÖGONBRYNS TIPS!

Kategori: Allmänt

Då var det dags med lite ögonbryns snack, haha vad allvarligt det lät. Det kanske inte alltid är så lätt att veta hur man ska fylla i sina bryn. Vi har ju så många olika hårfärger, och det är just det som man kan utgå ifrån. Nedan följer lite riktinjer av mitt personliga tycke.
 
Platina blond hårfärg -  Våga köra på lite mörkare ögonbryn. Eller så gör du precis tvärt om, blek brynen till en lika ljus färg som håret. 
Blond - Använd en ögonbrynspenna eller skugga som är 1-2 nyanser mörkare än din hårfärg. 
Rödlätt - Matcha hårfärgen med ögonbrynnen, försök hitta ögonbrunspenna eller skugga med röda toner som går mod brunt.
Brunett - 2-3 nyanser mörkade ögonbryn är snyggt.
Svarthårig - Har du helt svart hår så hade jag rekomenderat att använda några nyanser ljusare, använd en mörk brun färg för att inte få för skarpa kontraster mot ansiktet. 
 
Självklart ska man köra på det man trivs bäst i och känner sig bekväm i, men en sak har alla gemensamt och det är att stora lite halv buskiga och naturliga bryn är snyggast i alla lägen. Inga skarpa kanter och linjer, sudda mjukt så ser det naturligt ut. (Sneakpeek på dagens)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: